Ortalama öğrenci özelliklerinden önemli ölçüde farklılaşan, bireysel olarak planlanmış ve bireyin bağımsız yaşama olasılığını en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen eğitim hizmetlerinin bütünüdür.
Öncelikle çocuğun özel eğitim ihtiyacı olup olmadığını belirlemek için sağlık kurulu raporu vermeye yetkili bir hastanenin çocuk psikiyatrisi bölümünde tıbbi tanılama sürecine girmesi gerekir.
Burada özel eğitime ihtiyacı olduğuna karar verilirse, bir rapor hazırlanacaktır. Bu raporla ikamet edilen ilçenin Rehberlik ve Araştırma Merkezine başvurarak destek eğitim raporu çıkartılır.
Bu rapordan sonra Özel Eğitime başlanabilir.
Kaynaştırma Eğitimi, özel eğitim gerektiren bireylerin yetersizliği olmayan çocuklar ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın öğretim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarını ifade etmektedir (Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Madde 23-24).
Zihinsel Gelişim Geriliği, Yaygın Gelişimsel Bozukluklar, Özel Öğrenme Güçlüğü, Bedensel Yetersizlik ve Dil ve Konuşma Bozuklukları tanılarını almış ve rapor süreçleri tamamlanmış çocukların Özel Eğitim giderleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından karşılanmaktadır.
urumumuzda ailelere yönelik danışmanlık hizmetleri düzenlenmekte ve ailelerimiz psikologlarımızla ücretsiz olarak görüşebilirler.
Bu konularla ilgili daha fazla bilgi almak ve sormak istediğiniz diğer sorularınız için lütfen “Kurumumuz”la (0 542 227 25 49) iletişime geçiniz.
Bir çocuğun “Merkezimiz”e kaydının yapılabilmesi için öncelikle “Sağlık Kurulu Raporu” ve “Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu“nun olması gerekmektedir. Yapılan görüşme ve değerlendirmeler sonucu çocuğun “Merkezimiz”e kaydı uygun görüldüğü takdirde, velisinden çocuğun kuruma kabulü için gerekli olan evraklar istenmekte ve sonrasında kayıt yapılmaktadır.
“Merkezimiz”e müracaat eden çocuklarımız, değerlendirme kurulumuz tarafından değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonucunda çocukların gelişim düzeyleri ve eğitim performansları belirlenmektedir. “Sağlık Kurulu Raporu” ve “Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu” da göz önünde bulundurularak, çocukların bireysel özellikleri ve eğitsel performanslarına göre özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetleri ile diğer hizmetler verilmektedir.
Sosyal güvence aranmaksızın bütün çocukların ücreti devlet tarafından karşılanmaktadır. Ücretlerin karşılanabilmesi için “Sağlık Kurulu Raporu” ve “Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu” alınmalıdır.
Çocuğunuz eğitimdeyken, belirli program dahilinde çocuğunuzu canlı olarak izleyebilirsiniz. “Kurumumuz”un bütün birimleri (bina içi ve dışı, bütün odalar) kameralarla izlenmektedir. Ayrıca hem eğitim hem de güvenlik amacıyla çalışmalar kayıt altına alınmaktadır.
Servis hizmetimiz öğrencilerimize ücretsizdir. Servis araçlarımız, servis hizmetlerine uygun donanıma sahip ve son model araçlardan oluşmaktadır. Servislerimizde “Servis Görevlisi” bulunmaktadır.
Hem “Sağlık Kurulu Raporu” alınması aşamasında hem de “Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu” alınması aşamasında aileye gerekli kolaylıklar ve yardımlar, mesleki müdahaleler çerçevesinde “Merkezimiz”ce ücretsiz olarak sağlanmaktadır.
Bu konularla ilgili daha fazla bilgi almak ve sormak istediğiniz diğer sorularınız için lütfen “Kurumumuz”la (0 344 000 00 00) iletişime geçiniz.
Çeşitli nedenlerle bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireydir.
Her çocuk ve her yaş grubunun farklı kısıtlılık ve ihtiyaçları vardır. Genel bir değerlendirme ve tedavi planı geliştirme amacıyla özel eğitim uzmanının değerlendirmesi gerekir. Bu tanı grubundaki bozuklukların tedavisi özel eğitimdir. İlaç tedavileri eğitimi kolaylaştırmaya ya da eşlik eden sorunları ortadan kaldırmaya yöneliktir.
Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine ihtiyacı olan bireylerin; gelişim özellikleri, eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda hedeflenen amaçlara yönelik hazırlanan özel eğitim ve rehabilitasyon programıdır.
Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine ihtiyaç duyan bireylerin; dil ve konuşma, zihinsel, işitsel, görsel, fiziksel, motor ve duygusal becerilerinin geliştirilmesi için konunun uzmanı tarafından verilen bire bir eğitimi ifade eder.
Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine ihtiyaç duyan bireylerin; dil ve konuşma, zihinsel, işitsel, görsel, fiziksel, motor ve duygusal becerilerinin geliştirilmesi için yapılan grup çalışmalarını ifade eder.
“Grup Eğitimi ve Rehabilitasyonu”, seviyeleri (yaşları, gelişim özellikleri, eğitim performansları, bireysel gereksinimleri ve ihtiyaçları) birbirine yakın olan ve ortalama 4-8 çocukla yapılan eğitim şeklidir.
“Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Hizmetleri”ne ihtiyaç duyan çocukların kısa sürede başarıyı yakalayabilmesi ancak ve ancak aile ile birlikte hareket etmek ile mümkün olmaktadır.
İlköğretim çağına gelmiş öğrencilerin sınıftaki akademik gerilik ve davranışsal anlamda sorunlarının sınıf öğretmeninin belirlemesiyle öğrenci okulun rehber öğretmeni tarafından hazırlanan eğitsel değerlendirme formu ile birlikte bağlı olduğu ilçedeki okulun rehberlik araştırma merkezine gider.
Ailesinin onayının alınmasıyla beraber özel eğitime gereksinimi olan bireylere “Rehberlik Araştırma Merkezi” (RAM)deki uzman personel “Viscar Zeka Testi” uygular. Çocuğun özel eğitme ihtiyaç durumunu belirler ve ilgili hastaneye sevk eder.
“Kurumumuz” aileye yönelik hizmetler de sunmakta olup, bunlar arasında;
“Aile Danışmanlığı ve Rehberlik”,
“Aile Eğitimi ve Seminerleri”,
“Psikolojik Danışmanlık”.
yer almaktadır.
“Rehberlik Araştırma Merkezi” tarafından önerilen “Eğitsel Değerlendirme Kurulu Raporu”na göre ayda 8 seans “Bireysel Eğitim”, 4 seans da “Grup Eğitimi” olmak üzere toplam 12 seans eğitim alabilir.
Çocuğunuzun eğitsel ve tıbbi tanılaması yapıldığı gibi vakit kaybetmeden özel eğitim desteğine başlanmalıdır. Bu desteğe başlanmanın bir yaşı yoktur. Fakat bebeklik, erken çocukluk (0-3/3-6) dönemlerinde eğitime başlanması müdahale açısından çok önemlidir.
Bütün çocuklar da olduğu gibi, 0 – 6 yaş arası “Down Sendromlu Çocuklar”ında kritik gelişim dönemine tekabül etmektedir. Bu yaş aralığında özel eğitim programı ve fizyoterapi ile desteklenen “Down Sendromlu Çocuklar”ın gelişiminin normal çocukların gelişimine yakın seyrettiğini ve bu çocukların ileride entegrasyonunun daha kolaylaştığını, 0 – 6 yaş arası erken müdahale programları ile özel eğitim almış ve normal gelişim çizgisine ulaşmış “Down Sendromlu Çocuklar”ın normal okul ve sınıflarda eğitim görebildiklerini ortaya koymuştur.
Evet bu tür bozuklukların giderilmesi mümkündür. Bunun için bünyesinde “Dil ve Konuşma Terapisti” olan “Kurumumuz”a başvurabilirsiniz.
Gerçekten de o, u,ü’ seslerini çıkarırken dudakları yuvarlatmak gerektiğinden a, e, i, seslerine göre bu sesleri çıkarmak daha zordur.
Bu konuda Size;
İlk önerimiz “Dil ve Konuşma Terapisti”nden çocuktaki yetersizliğin ne olduğunu belirlemesini sağlamanız olacaktır.
Alanında bilgi ve deneyim sahibi çok iyi bir uzman kadroya sahip olan “Kurumumuz”un “Dil ve Konuşma Terapistleri”nin tavsiye ve uygulamalarından yararlanabilirsiniz…
İkinci önerimiz ise “Dil ve Konuşma Terapisti”nin verdiği alıştırmaları yapmanızdır.
Çocuğun taklit yeteneğini kullanarak sesleri çıkarması önemlidir. Bu çocuklara model olarak eğitim verilir. Gerekirse sesleri çıkarması için fiziksel yardımda bulunulur. Sesleri çıkarmaya başladığında pekiştireç büyük önem taşır (çocuğun sevdiği yiyecek, nesne vb). Aile ve özel eğitim uzmanı birlikte çalışarak eğitime devam edilir.
“Özel Eğitim Uzmanı” ile işbirliği yaparak aile evdeki eğitimi devam ettirir. Çocuğun hoşlandığı sosyal (parka gitme, sinemaya gitme vb), nesnel (oyuncak, kitap, boya kalemi vs), yiyecek pekiştirenleri okuma-yazma eğitiminde önemlidir.
Bu konularla ilgili daha fazla bilgi almak ve sormak istediğiniz diğer sorularınız için lütfen “Kurumumuz”la (0 542 227 25 49) iletişime geçiniz.