Masal Akademi Göksun

Masal Akademi Göksun

Gecikmiş Konuşma

Gecikmiş Konuşma Masal Akademi Göksun

Çocuklar doğduktan sonra çevrelerinde konuşulan dili öğrenmeye hazırdır. Bu öğrenme süreci zaman alır ve çocukların dil ve konuşma gelişimindeki hızları birbirinden farklı olmaktadır.

Normal olarak gelişim gösteren çocuklar bazı sesler, kelimeler ve cümlelerle ilgili sorun yaşayabilir. Ancak, çoğu çocuk 5 yaş civarında dili kolayca kullanabilmeye başlar.

Öte yandan, bazı çocukların anlama ve konuşma konusunda problemler yaşaması mümkündür. Konuşma bozukluğu seslerin doğru çıkaılmaması ile ilgili bir sorundur.Dil bozukluğu kelimeleri bir araya koyamamakla ilgili bir sorundur.   Bir çocuğun akranlarından daha yavaş gelişim göstermesi ya da dil becerilerinde farklılıklar olması dil ve konuşma bozukluğu olarak adlandırılır.

Gecikmiş dil ve konuşma: Çocuğun alıcı ve ifade edici dil becerilerinin yaşından beklenen düzeyde gelişme göstermemesi durumudur.

Artikülasyon (sesletim) ve fonolojik (sesbilgisel) bozukluklar: Kişinin konuşma seslerini, heceleri ya da sözcükleri yanlış üretmesi sonucu konuşan kişinin ne söylediğinden çok nasıl söylediğine dikkat edildiği dil ve konuşma sorunudur.

Akıcılık sorunları (Kekemelik, Takipemi – cluttering): Konuşma akıcılığının, ritminin ve hızının etkilendiği konuşma sorunudur.

Ses bozuklukları: Çeşitli nedenlerden dolayı sesin perde, şiddet ya da kalitesinden birinin ya da birkaçının, konuşan kişinin ne söylediğinden daha fazla dikkat çektiği bozukluktur.

Afazi (Edinilmiş dil bozuklukları): Beyinde edinilmiş bir hasara bağlı olarak oluşan, nörolojik kaynaklı dil ve konuşma bozukluğudur.

Yutma Bozuklukları: Çoğunlukla nörolojik bir nedene bağlı olarak gelişen ve yutmanın değişik aşamalarında görülen yutma güçlüğüdür.

Motor konuşma bozuklukları: Nörolojik bir sebebe bağlı olarak konuşma için gerekli kas gruplarında görülen güçsüzlük, zayıflık, koordinasyon bozukluğu sonucu konuşma mekanizmasının etkilendiği bozukluklardır.

Gecikmiş Konuşmadan Şüphelenilecek Durumlar

  • Her bebek 3-6 aylık oluncaya kadar anlamsız sesler çıkarmalıdır.
  • 6-12 aylık bebek “ba ba ba”, “ma ma ma” gibi anlamlı sesler çıkarmaya başlamalıdır.
  • 12 aylık bebek “evet”, “hayır” gibi komutları anlamalı, ismiyle çağırıldığında bakmalıdır.
  • 12-16 ay arasında “dede”, “baba” gibi anlamlı 1-2 kelimesi olmalıdır.
  • ay tamamlandığında 5-10 kelimeli bir kelime dağarcığı gelişmiş olmalıdır.
  • 24-36 ay arasında “bu ne?”, “top nerede?”, “ben kimim?” gibi soruları anlıyor ve anlamlı cevap veriyor olmalıdır.
  • 24-36 ay arasında 2 veya 3 kelimeli cümleler kurabiliyor olmalıdır.
  • aydan sonra kullandığı kelimeler yabancılar tarafından anlaşılıyor olmalıdır.
  • 4-5 yaşında basit bir olayı anlatabiliyor olmalıdır.

7 yaşında karmaşık bir olayı anlatabiliyor olmalıdır.

Telefonunuzu Bırakın Sizi Arayalım!

    Telefon Numaranız:

    Güvenlik Sorusu

    WhatsApp Destek

    Hizmetlerimiz
    Programlar
    Öğretici Öğretmen

    Ad-Soyad

    Öğretmen

    Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama Kısa açıklama